Για τη 'Ζωντανή μετάδοση' των σχολικών μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο..
“ΑΝΑΚΟΙΝΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΝΤΑΤΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Μεσάνυχτα, η ώρα τρεις, με μια αιφνιδιαστική, απαράδεκτη, αντισυνταγματική και κυρίως ντροπιαστική τροπολογία, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς αλλά για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, θεσμοθέτησε η υπουργός Παιδείας, σε άσχετο νομοσχέδιο, τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος μέσα στην τάξη σε πραγματικό χρόνο. Μετά την απόφαση του ανοίγματος των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με επισφαλή και συνεχώς αναθεωρούμενα κριτήρια, το Υπουργείο προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία, κλείνοντας ταυτόχρονα το μάτι στους γονείς, ότι μπορούν να κρατήσουν τα παιδιά στο σπίτι με μια απλή υπεύθυνη δήλωση, γιατί στην ουσία δεν θέλει να αναλάβει πλήρως την ευθύνη για το παρακινδυνευμένο του εγχειρήματος «επαναλειτουργία των σχολείων». Για την κυβέρνηση της ΝΔ δεν αποτελούν κεντρικά ζητήματα τα θέματα της υλικοτεχνικής υποδομής, των προσλήψεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, του περιεχομένου της εκπαίδευσης, αλλά η αξιοποίηση της πανδημίας για την κατάλυση κάθε έννοιας δημοκρατίας, προστασίας προσωπικών δεδομένων & παιδαγωγικών αρχών και σχέσεων.
Με αυτή την ενέργεια το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σχετικά με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, την παραβίαση του Συντάγματος, καθώς και κάθε δημοκρατικής αρχής. Η κάμερα, μέσα στη σχολική τάξη αφήνει μαθητές και εκπαιδευτικούς βορά σε τρίτα πρόσωπα, χωρίς καμία διασφάλιση για το ποιος/α, πόσοι/ες και για ποιους λόγους μπορούν να τα παρακολουθούν πίσω από μια οθόνη στο σπίτι, ούτε κάνει λόγο για πιθανές κυρώσεις αν συμβούν διαρροές.
Η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων και η απαράδεκτη αυτή τροπολογία συνθλίβει παιδιά με γνωστικές αδυναμίες, με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και μαθησιακά προβλήματα, ΔΕΠΥ, εκρήξεις θυμού παιδιών με αυτισμό, συμπεριφορές μαθητών/τριών που προκύπτουν ενδεχομένως από οικογενειακά περιβάλλοντα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, και που οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν και διαχειρίζονται με απόλυτη ευαισθησία και εχεμύθεια, καθώς και με τα απαραίτητα παιδαγωγικά εργαλεία.
Η ανάπτυξη της παιδαγωγικής σχέσης παραβιάζεται κατάφορα και πυροδοτεί αλυσιδωτές αντιδράσεις για τις στάσεις των ίδιων των μαθητών/τριών, για το σχολείο και την κοινωνία εν γένει. Η τροπολογία αυτή καταλύει την ίδια την Παιδαγωγική ως επιστήμη και ως σχέση. Τραγικός λοιπόν θα είναι ο απολογισμός για τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, αλλά και για την ουσία και το είδος πια της εκπαίδευσης γενικότερα.
Το μάθημα και η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ζωντανή σχέση και αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές/τριες και τους καθηγητές/τριες και μόνο αυτό. Απαιτεί φυσική παρουσία, προσωπική επαφή, ψυχική σύνδεση, διαμόρφωση παιδαγωγικού κλίματος εμπιστοσύνης και ελευθερίας. Με όλες αυτές τις νέες διαδικασίες επιχειρείται πλήρης αλλοίωση και μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε πληροφορία, εθελοντισμό, επιχειρηματικότητα και δεξιότητα. Είναι επίσης προφανές ότι η τάξη και η γνώση δεν είναι ένα τηλεπαιχνίδι.
Είτε χρησιμοποιούνται υπολογιστές ή κινητά ή κάμερες, αυτή είναι μια απαράδεκτη και ακραία αντιδημοκρατική εξέλιξη που δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχθούμε!
Το πανοπτικόν της προωθημένης τεχνολογίας και της αναπαραγωγής των σχέσεων εκμετάλλευσης επιβάλλεται ως εξουσιαστική σχέση. Τεράστιοι κίνδυνοι υπάρχουν ειδικά για τα παιδιά και τους εφήβους, που φτάνουν στην πνευματική χειραγώγηση, την ψυχολογική εξάρτηση μέχρι το φυσικό κίνδυνο και τις απειλές. Πρόκειται για μια επιχείρηση σαρώματος και ισοπέδωσης από την κυβέρνηση των κάθε είδους δικαιωμάτων. Το κεφάλαιο και το κράτος διεκδικούν τον ρόλο κεντρικής εποπτείας όλων αυτών των χρήσεων της παραποιημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας για να χρησιμοποιηθούν σε φάσεις αξιολογήσεων, περικοπής προσωπικού, αλλά και για το καθαρό κέρδος και διαφήμιση συγκεκριμένων ιδιωτικών εταιρειών.
Η Υπουργός Παιδείας, που ανέφερε στη Βουλή ότι έχει τη συναίνεση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, καλείται να ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕΙ το σχετικό έγγραφο.
Καλούνται οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, τα πρωτοβάθμια σωματεία, οι ενώσεις γονέων, τα δημοκρατικά κόμματα, να δώσουν δυναμική απάντηση.
Καλούνται όλοι οι γονείς και οι μαθητές να δώσουν κοινό αγώνα με τους εκπαιδευτικούς, ώστε «να μείνουν στα χαρτιά» οι πολιτικές που επιχειρείται να εφαρμοστούν.
Καμιά συναίνεση! Καμιά συμμετοχή στο μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση ήχου ή και εικόνας!
Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις άλλες ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις για Απεργία – Αποχή ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, παρέχοντας συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων.
Καλούμε τη ΔΟΕ και τους ΣΕΠΕ σε κοινό αγώνα για την απόσυρση της κατάπτυστης (ν)τροπολογίας
Καλούμε τους συναδέλφους στους Συλλόγους Διδασκόντων, ακολουθώντας τις αποφάσεις των συνδικάτων, να μην υλοποιήσουν στα σχολεία τους το μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση.
Παλεύουμε για:
Δωρεάν, Δημόσιο κι Ενιαίο σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, με όλες τις απαραίτητες υποδομές.
Λέμε Όχι:
στην ζωντανή αναμετάδοση και εξ αποστάσεως εκπ/ση και την αποσπασματική μεταφορά γνώσης.
στο νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία
Διεκδικούμε:
την ανανέωση των συμβάσεων όλων των αναπληρωτών/τριών μέχρι την τελική μονιμοποίηση τους.
την πρόσληψη αναπληρωτών για την κάλυψη κατ’ οίκον των μαθητών/τριών εκείνων που για σοβαρούς λόγους πρέπει να μείνουν στο σπίτι την περίοδο της πανδημίας.
λιγότερους/ες μαθητές/τριες μέσα στις τάξεις
Να παρθούν τώρα όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας για όλα τα σχολεία.
Καλούμε σε:
Απεργία - Αποχή από κάθε διαδικασία βιντεοσκόπησης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!
9 Μάη 2020
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ”
Πηγή ΕΛΜΕ Ευβοίας