28059267_1777594162303456_426172777400295911_n.jpg

Γειά σας αγαπητοί φίλοι!

Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο των φίλων της Εύβοιας! Εδώ, μοιραζόμαστε σημαντικές ειδήσεις, πολιτιστικά δρώμενα και κάθε λογής χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την όμορφη Εύβοιά μας και τους ανθρώπους της.

Περί κατασκευής και μη Σταθμού Διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο, Σχηματάρι

Περί κατασκευής και μη Σταθμού Διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο, Σχηματάρι

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, μετά την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, έστειλε επιστολή στην Εταιρεία Παραχώρησης για τη μη κατασκευή Σταθμού Διοδίων στις περιοχές Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Σχηματαρίου – Χαλκίδας που προβλέπονται, τόσο στις αρχικές συμβάσεις του 2006 όσο και στις αναθεωρημένες του 2013.

  • Παραθέτουμε αρχικά, για τη σωστή ενημέρωση, το σχετικό απόσπασμα της συνέντευξης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό της ΕΡΤ 1 και τους δημοσιογράφους κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο και κ. Μαίρη Πολλάλη.

"ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα όμως στήνετε διόδια. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Μα πως; Εδώ βλέπω και αντιδράσεις, συγκεντρώνονται οι δήμοι Κηφισιάς, στη Βαρυμπόμπη, αντιδρούν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συγκεντρώνονται δύο δήμοι, οι οποίοι έχουν ενημερωθεί οι δήμαρχοι και οι δημοτικές αρχές, εδώ και ένα χρόνο για τη συμφωνία που έχει γίνει, και μάλλον, σε κάτι άλλο αποσκοπούν
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δηλαδή, έχουν συγκεκριμένη αναφορά και συγκεκριμένους λόγους για να προχωρήσουν τέτοιου είδους κινητοποιήσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιοι είναι αυτοί οι δήμοι; 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ο δήμος Κηφισιάς και ο δήμος Διονύσου. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτοί οι δήμοι δεν εξαιρούνται, μάλλον δεν εντάσσονται σε ελεύθερη διέλευση; 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί έχει ξεκινήσει μία ηλεκτρονική καταγραφή ή μάλλον σήμερα ξεκίνησε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξεκίνησε χθες το βράδυ, σήμερα δημοσιοποιήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και υλοποιείται  η συμφωνία που έχει γίνει από το ’16. Τι περιλαμβάνει η συμφωνία; Ότι οι δήμοι Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, οι κάτοικοι τους, οι δημότες τους, θα απαλλάσσονται από τα διόδια, θα μπορούν να διέρχονται ελεύθερα σ΄ αυτό το μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Το ίδιο ισχύει για του δημότες- μόνιμους κατοίκους του δήμου Ωρωπού, που έχουν οι άνθρωποι επιβαρυνθεί με πλευρικά διόδια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι από εσάς, δε τα βάλατε εσείς αυτά τα πλευρικά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς δε τα βάλαμε εμείς και προφανώς αυτές τις συμβάσεις και τις αναθεωρήσεις τους, τις έβαλε, το κόμμα που προέρχονται οι δύο δήμαρχοι. Άρα είναι και λίγο ανακόλουθο αυτού που κάνουν. Η συμφωνία είναι λοιπόν, ανεξάρτητα αν έχουμε τα πλευρικά διόδια στον Ωρωπό, ή τα ηλεκτρονικά διόδια αργότερα, οι κάτοικοι αυτών των δήμων απαλλάσσονται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ΄Αρα για αυτό έχετε ξεκινήσει την καταγραφή τους.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς ξεκινήσαμε την καταγραφή των μόνιμων κατοίκων, οι κάτοικοι του δήμου Ωρωπού με την ολοκλήρωση της καταγραφής θα ξεκινήσουν να απαλλάσσονται  από τα διόδια που είχαν εγκατασταθεί στο παρελθόν, οι κάτοικοι των υπόλοιπων δήμων προφανώς δε θα πληρώσουν όταν γίνουν τα αναλογικά διόδια, διότι δεν πρόκειται να γίνουν, να κτιστούν, να υλοποιηθούν τα διόδια που προβλέπονται και στον κόμβο του Αγ. Στεφάνου και στον κόμβο της Βαρυμπόμπης και στο Σχηματάρι. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δε θα γίνουν, μάλιστα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει σταλεί από εμένα επιστολή, από τη στιγμή που ξεκίνησε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, δεν υπάρχει κανένας λόγος, να γίνουν έργα και σταθμοί που θα ξηλωθούν σε λίγο καιρό. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν σε σύμβαση και εσείς το βγάλατε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Ήταν στη σύμβαση του 2006, ήταν στη σύμβαση της αναθεώρησης του 2013, ήταν οι άθλιες συμβάσεις τη Νέας Δημοκρατίας και όσων τις αναθεώρησαν, που προέβλεψαν και όλα αυτά τα δυσμενή που ξέρουμε για τις τοπικές κοινωνίες. Είναι και άλλοι δήμοι που απαλλάσσονται, όπου δεν  υπάρχει εναλλακτικό δίκτυο, όπως ο δήμος Ορχομενού που θα γίνει καταγραφή στη συνέχεια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια κ. Υπουργέ, εκτός από τους μόνιμους κατοίκους, είναι και εργαζόμενοι, είναι και οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν μία περιοχή σχεδόν καθημερινά, για αυτούς, και πάλι είναι ένα πολύ υψηλό κόστος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τους συμπολίτες μας που εργάζονται, τους εργαζόμενους με εξαρτημένη σχέση εργασίας, έχει περιληφθεί στην ίδια συμφωνία, έχουν περιληφθεί εκπτωτικά πακέτα ανάλογα με τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων,  τον αριθμό  διέλευσης, τη συχνότητα. Προβλέπονται εκπτώσεις μέχρι και 50%. Στο δελτίο Τύπου του Υπουργείου, αναγράφεται αναλυτικά  το τι έχει συμφωνηθεί. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πάλι όμως, είναι μία επιπλέον είναι μία  επιβάρυνση την οποία δεν είχαν υπολογίσει. Δηλαδή ο εργαζόμενος που πάει κάθε μέρα στη δουλειά του.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε, ο εργαζόμενος που πάει κάθε μέρα στη δουλειά του και είναι ο εργαζόμενος που είναι χαμηλά αμειβόμενος. Δε θα πάρει να ξοδέψει 500 ευρώ με το αυτοκίνητό του,  για να πάει σ΄ αυτές τις περιοχές. Συνήθως  Και το λέω αυτό με περισσή…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα αυτό δεν μπορείτε να το προβλέψετε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε γιατί διόδια μιλάμε; Μιλάμε για μία πολύ μικρή απόσταση, που τη μετράει, όποιος πραγματικά είναι χαμηλά αμειβόμενος και οι μόνιμοι κάτοικοι που τη χρησιμοποιούν συνέχεια. Από εκεί και πέρα, ακούω διάφορα αιτήματα, όπως τα βαριά οχήματα των βιομηχανιών που είναι στην περιοχή, να μην πληρώνουν διόδια και δεν τα αντιλαμβάνομαι πραγματικά. Αν τα βαριά οχήματα δεν πληρώνουν διόδια, ποιος θα πληρώσει; Ο μοναδιαίος πολίτης; Ο συμπολίτης μας με αναπηρία; Ο άνθρωπος που κατοικεί εκεί και υποχρεωτικά πηγαινοέρχεται στην εργασία του;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Όλοι μία δουλειά κάνουμε και για μία χρήση έχουμε τους δρόμους
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και καλό είναι, γιατί, όλα αυτά δε συνοδεύονται στη συγκεκριμένη περιοχή μόνο από τα διόδια, να αξιοποιούμε και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο προαστιακός πλέον από αυτές τις περιοχές διέρχεται…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όπου βολεύουν όμως κ. Υπουργέ. "

  • Παραθέτουμε και δήλωση του Δήμαρχου Χαλκιδέων κ. Χρήστου Παγώνη, ο οποίος χαρακτηρίζει ως "ιδιαίτερα θετική εξέλιξη την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για μη εγκατάσταση Σταθμού Διοδίων στον δρόμο Σχηματάρι – Χαλκίδα.
    Πρόκειται, όπως είπε, για δικαίωση των προσπαθειών που είχαν γίνει από τον Δήμο Χαλκιδέων κυρίως, αφού το ενδεχόμενο κατασκευής Σταθμού Διοδίων στον συγκεκριμένο οδικό άξονα, θα επιβάρυνε ακόμη πιο πολύ οικονομικά, τους κατοίκους της περιοχής, που δοκιμάζονται ήδη από την υψηλή ανεργία και την παρατεταμένη οικονομική κρίση.. 
    .. Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο του 2017, στο ύψος της Αυλίδας, μεγάλη εταιρεία επιχείρησε προπαρασκευαστικές εργασίες για την εγκατάσταση Σταθμού Διοδίων, ωστόσο απομακρύνθηκε από ομάδα του Δήμου Χαλκιδέων. Επίσης, στις 18 Μαΐου 2017 ο Δήμος Χαλκιδέων οργάνωσε στον ίδιο χώρο κινητοποίηση, ενάντια στην εγκατάσταση του Σταθμού Διοδίων.
    Παράλληλα, στις 27 Ιουλίου 2017 ο Δήμαρχος Χαλκιδέων έθεσε το θέμα στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που οργανώθηκε στη Λαμία και στο οποίο παρέστη ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, αλλά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή  * Δήμος Χαλκιδέων
         *  Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

24ωρη πανελλαδική απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας

24ωρη πανελλαδική απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας

Απολογισμός Πεπραγμένων 2017 Δήμου Χαλκιδέων

Απολογισμός Πεπραγμένων 2017 Δήμου Χαλκιδέων